Om Vesterbro Gospelkor

Vesterbro Gospelkor er et kor fra 2008 og tæller mere end 60 medlemmer fordelt på sopran, alt og tenor.

Vi synger gospel, så glæden, energien og fællesskabet smitter. Vi satser på sangudvikling hos den enkelte sanger såvel som i koret. Det skal være en oplevelse at synge i koret og at høre det synge. Der satses også på en god social relation i koret. Det skal være rart at være med.

Stil

Den største del af repertoiret er swingende amerikansk "sort" gospel tilpasset danske forhold. Der er up-beat sange, ”worship”-gospel, stille ballader med mere. Dertil kommer enkelte gospelsange med dansk tekst. En mindre del af korets repertoire er skrevet til koret.

Koncerter

Først og fremmest optræder koret i Eliaskirken på Vesterbro Torv, hvor det hører til. Kirken er både velbeliggende og velegnet til gospelmusik. Koret har desuden optrådt ved en række koncerter andre steder, bl.a. Tivoli, Bakken, Parken samt domkirkerne i Roskilde og Maribo.

Turnéer til London, Norge, Tyskland, Sverige, Bornholm,  Jylland og Lolland er det også blevet til.

Praktisk info

Medlemskab koster 300 kr/sæson + indmeldelsegebyr på 150 kr. For nye medlemmer oplyses betalingsfrist ved opstart. For faste medlemmer indbetales der senest på dato for sæsonstart.

Der er så vidt muligt mødepligt i koret af hensyn til repetoire og koncerter. Afbud gives til korleder Lars Bak.